ARBETSGÅNG VID OLIKA TYPER AV RETURER

Vid Retur

1 . Fyll i detta returformulär. Antingen det som följde med i paketet eller så kan ni ladda ner dokumentet från keenfootwear.se. Ange gärna orsaken till returen.

2. Skicka med returformuläret med varan ni returnerar. I ert paket ligger en förbetald fraktsedel som ni kan använda. Används denna kommer vi att debitera er 99 kronor ink. Moms för frakten i efterhand. Vid köp via Klarna debiteras er existerande faktura med fraktbeloppet. Vid köp via kort eller direktbetalning hos bank återbetalas returbeloppet av varan minus 99 kr.

Vid fakturaköp justerar ni själv beloppet på den faktura ni fått

För samtliga returer gäller att varan ligger i originalförpackning samt ett ytterembalage som skyddar detta. Vid skadad originalförpackning kommer vi debitera 300 kr.

Vid Byte

1. Fyll i returformuläret och markera ”byte”.

2. Skicka tillbaka varan och returformuläret. Använd den förbetalda fraktsedeln som ligger i ert paket. Vi betalar returfrakten vid byten.

3. När vi fått varan och godkänt bytet skickar vi den nya varan till dig.

Vid Reklamation

1.Ring keenfootwear.se på 08-470 28 40 eller maila kundtjanst@keenfootwear.se så snart du upptäcker felet.

2. Om reklamationen godkänns eller vid annan överenskommelse ska returformuläret fyllas i och vid reklamation betalar keenfootwear.se frakten när den medskickade fraktsedeln används

 

BYTES OCH RETURRÄTT

Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick.

Alla etiketter ska finnas kvar på varorna. Alla varor som skickas tillbaka, måste vara packade i påse eller kartong. Frakten återbetalas ej!

För att returen ska godkännas måste den returnerade varan vara i väsentligt oförändrat skick. Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör. Transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Sätt inga adresslappar direkt på varans förpackning utan lägg originalkartongen i en annan kartong.

Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och baksida) detta påskyndar hanteringen utav din retur.

Använd medföljande returfraktsedel. Spara ditt inlämningskvitto (MyPack Retur) - tänk på att du ansvarar för returförsändelse! Inlämningskvitto lämnas endast vid MyPack Retur som används vid returer över 2 kilo. Vid Kundretur, mindre än 2 kilo, lämnas inget inlämningskvitto. Detta för att kundretur inte registreras, utan skickas som ett vanligt brev.

Om du vill byta storlek på en vara måste du själv göra en ny order via keenfootwear.se.

Sportmarket Nordic AB åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Om du vill byta storlek på en vara måste du själv göra en ny order via keenfootwear.se. Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.

Ångerfrist och meddelande

Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från keenfoowear.se eller genom vår kundtjänst har du därför enligt distans och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har tagit emot den. Du måste dock meddela vår kundtjänst detta via mejl: kundtjanst@keenfootwear.se eller telefon: 08-470 28 40
För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:

  •  Ordernummer
  •  Fakturanummer
  •  Produktens artikelnummer och/eller produktnamnet.

Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

E37 Smart E-handel
Stäng